.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران آبی در سد‌های مازندران
۷۳ درصد از حجم مخازن سد‌های مازندران اکنون خالی شده است.
بحران آبی در سد‌های مازندران

به گزارش شمال نیوز ، خلردی مدیر دفتر مطالعات آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب اکنون پشت ۹ سد بزرگ استان ذخیره شده است که ۳۷ درصد حجم مخازن را شامل می‌شود

او با بیان اینکه سد شهید رجایی ساری به عنوان بزرگترین سد مازندران در وضعیت بحرانی قرار گرفته است، افزود: ۳۴ میلیون متر مکعب آب اکنون در این سد وجود دارد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کمتر است.

مدیر دفتر مطالعات آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: آورد رودخانه‌ها بویژه در دشت هراز و شرق استان نیز بسیار کاهش داشته و با ادامه روند کنونبی احتمالا کشاوزان این مناطق در سال زراعی پیش رو برای تامین آب کشاورزی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

خلردی از کشاورزان خواست در سال زراعی جدید از کشت محصولات آب بر خودداری کنند.


بارندگی هر سال کمتر از پارسال

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با بیان اینکه منابع آبی استان هر سال نسبت به سال قبل رو به وخامت می‌رود، گفت: ۲۰۸ میلی متر باران امسال در مازندران بارید که ۳۷ درصد کمتر از پارسال است.

او افزود: بارش‌ها در سطح زمین باید ۳۳ سانتی متر بود که متاسفانه به ۲۰ سانتی متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران وضعیت بارش‌ها در شرق استان را اسفناک توصیف کرد و ادامه داد: در این مناطق ۶۴ درصد کاهش بارندگی ثبت شده است.

رضوی با بیان اینکه بارش‌ها در همه مناطق شرق و غرب کاهش داشته است گفت: میزان بارش‌ها در نکا ۷۴ درصد و در نوشهر ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد و در مناطق کوهستانی نیز اوضاع بارش‌ها مناسب نیست.

او افزود: داده‌های ایستگاه هواشناسی در مناطق کوهستانی استان از جمله سیاه بیشه، بلده، کجور، آلاشت، سوادکوه و کیاسر نیز امسال کاهش بارش را نشان می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.535 seconds.